OSTEMATRIX

1 tablet ostematrix bersamaan dengan 1 gelas susu + 80 biji badam

Selain Vitamin C, Ostematrix atau pil kalsium adalah supplemen wajib diambil setiap hari. Ini kerana badan kita tidak menghasilkan sendiri kalsium dan perlu diambil melalui makanan harian dan supplemen. Bayangkan setiap hari kalsium tersingkir dari badan kita sedangkan hari-hari kita memerlukan kalsium.


Setiap hari kita memerlukan 1000mg kalsium. Cukupkah kalsium yang diperlukan hanya dari pengambilan pemakanan sehari-hari? Sudah tentu tidak!


Tulang yang kuat untuk tubuh yang kuat. Tulang merupakan sistem sokongan tubuh anda. Tubuh anda membina tulang baharu dengan pantas, tetapi apabila umur anda meningkat, kehilangan tulang adalah lebih banyak dari tulang yang dibina. 

Anda memerlukan lebih daripada kalsium untuk tulang yang kuat. Ostematrix lebih dari sekadar kalsium kerana membekalkan magnesium yang membantu menghantar kalsium kepada tulang. 


Juga boron yang membantu metabolisme tulang, dan vitamin D yang merangsang penyerapan kalsium. 


Selain itu, kuprum, zink, dan mangan juga terdapat dalam ostematrix yang berfungsi mengaktifkan enzim yang membantu menigkatkan kepadatan tulang.


Apabila tulang kurang padat atau rapuh, risiko untuk menghidap osteoperosis adalah sangat tinggi. 


Istimewanya ostematrix Shaklee, diformulasi khas dengan 7 nutrien penting (kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron). 


Penyerapan kalsium juga diuji secara klinikal. 


Kaplet bersaiz kecil, dan mudah ditelan. 

Comments

Popular Posts