TESTIMONI PERFORMANCE DRINK

Stok Performance Drink wajib ada kat rumah lagi2 bulan puasa

 Suka saya nak share dengan korang betapa bestnya berpuasa dengan air Performance Drink (PD) ni. Even bulan tak puasa pun dah boleh rasa effect nya. Sejuk, rasa oren yang manis2 original, lalu ke tekak yang kering di waktu panas...nyaman sekali. Kami sekeluarga memang peminat tegar PD. Ni tengah tunggu stok yang baru. Bila dah kehabisan tu macam bercinta la jugak nak menunggu. Patut dapat semalam tapi Gdex kata dah petang, so tak sempat. Awal2 saya dah beli daun pudina, asam boi & serai. Tak sabar nak cuba resepi ni. Over tak? haha. Memang tak pandang air lain dah sekarang. 




Pengalaman berpuasa dengan PD, saya tidak letih, paling best, tidak dahaga di saat Malaysia sedang dilanda cuaca panas terik. Sebagai ibu yang bekerja dari rumah, memang tugasan harian itu tidak pernah habis. Menghantar dan mengambil anak dari sekolah, hantar mengaji, pulang ke rumah dan hantar ke sekolah agama pula. Pergi, balik, pergi, balik itu sudah cukup meletihkan. Belum ditambah dengan tugasan di rumah lagi. 



Pada mulanya, saya risau juga bagaimana keadaan kondisi tenaga saya bila Ramadhan nanti. Tetapi Alhamdulillah, mujur ada PD, saya tidak risau lagi. Memang terbukti PD mampu memberi tenaga yang luar biasa, tidak letih dan dahaga hingga waktu berbuka. Hanya segelas ketika sahur. 








Begitu juga dengan anak saya, Hariz, 7tahun. Mula belajar berpuasa tahun ini. Biasanya bila balik sekolah, air bekal dari rumah akan habis (bukan bulan Ramadhan). Bayangkan, dia jenis kuat minum air. Saya risau juga bila di bulan Ramadhan, macamana puasa dia nanti. Alhamdulillah, ketika sahur, selepas makan sahur, dia ambil hanya segelas PD, Mealshake, dan Vitalea Kids.


Balik dari sekolah, kekal aktif dan bertenaga. Pergi mengaji dan sekolah agama tanpa komplain nak buka puasa. Alhamdulillah, syukur.


Ada jiran yang tegur bertanyakan Hariz, puasa ke? Sebab dia nampak aktif berbanding anak jiran tu yang kelihatan letih dan lesu. Boleh nampak kan perbezaaan orang yang ambil supplement dan tidak ambil supplement? Memang supplement itu satu keperluan di zaman ini.



Testimoni dari abah saya pula, yang merupakan seorang guru pencen. Walaupun dah pencen, beliau tetap suka melakukan pelbagai aktiviti seperti berkebun, menternak binatang, dan menguruskan sedikit tanah. Beliau bawa bekal air PD ke kebun, selepas mesin rumput di kebun, beliau langsung tidak berasa letih dan dahaga. Sungguh beliau terkejut kerana biasanya beliau akan membawa 1 botol penuh air barli atau air suam 1.5L dan pulang dengan botol kosong. Tapi sebaliknya, dengan hanya 1 botol Shaklee Shaker, beliau masih tidak berasa dahaga dan kekal bertenaga.


Happynye saya bila Abah cerita tentang effect PD. Beliau juga aktif mengayuh basikal ala gambar atlit di tong  PD tu..hehe









Comments

Popular Posts