Berbaloi "invest" supplement untuk anak #MyShakleeEffect





2 tahun lepas adalah tahun yang sangat stress bagi saya. Bila tahap kesihatan anak saya, Hariz (ketika itu 5 tahun) sangat teruk. Hampir setiap bulan dia demam, batuk, dan selsema. Doktor pun dah kenal Hariz bila saya kerap sangat bawa jumpa doktor. Rasa down, malu, dan gagal sebagai seorang ibu bila anak saya kerap sakit. Bila cikgu cakap Hariz lemah sistem imun, saya dah tak boleh duduk diam. 

Sampai bila saya harus bergantung pada ubat doktor yang pasti kandungannya adalah bahan kimia. Ya, anak saya perlukan supplement bagi menampung kekurangan nutrisi . Nutrisi dari makanan harian dia memang tidak cukup. Kadang-kadang tak de buah, makan sayur pun pilih-pilih. 


Saya mencari supplement yang natural, selamat dan berkesan. Kebanyakan supplement untuk kanak-kanak yang dijual di farmasi hanya rasa manis, tinggi kandungan gula dan banyak pewarna. Kanak-kanak memang suka la sebab rasa dan bentuk pun macam gula-gula.


Bila kenal Shaklee, supplement pertama yang saya cari adalah untuk kanak-kanak. Mujur mereka ada. Setiap pagi saya bagi -  1 kapsul Omega Guard dan 1 biji Vitalea for Kids without fail! Saya add on juga dengan Nutriferon (imun + rasa sedap giler). Kajian  yang dilakukan ke atas Nutriferon adalah selama 40 tahun. Hebat, kan?


Omega Guard ni ialah minyak ikan (laut dalam) yang baik untuk perkembangan otak, daya ingatan, mata, batuk kahak, fokus etc dan dia kunyah macam tu je. Vitalea for Kids perisa asli anggur adalah penyelamat untuk hilangkan rasa ikan dari omega. 2 biji sehari Vitalea for Kids sudah cukup untuk menampung keperluan nutrisi yang diperlukan kanak-kanak. 


Now tiap-tiap pagi Hariz yang ingatkan Mama nak Omega + Vitalea sebelum pergi sekolah. Paling dia suka  Nutriferon sampai kena sorok kalau tak dia pandai cari & makan. 


Inilah "perisai" anak saya. Selepas 2 tahun, saya nampak #ShakleeEffect pada dia dan rasa berbaloi dengan "invest" sedikit duit demi kesihatan dia dari saya terpaksa bayar bil klinik yang mahal. 


Alhamdulillah ketika menunaikan ibadah umrah lepas, Hariz kekal sihat biarpun perubahan cuaca sejuk di sana. Ramai yang bertanya saya kerana sedia maklum biasanya pulang dari menunaikan umrah, kebiasaannya akan demam, batuk dan selsema. Maklumlah berjuta umat dari seluruh dunia. 


Mama bertambah happy macam dapat naik pentas terima award bila hampir 5 bulan bersekolah, kehadiran Hariz penuh semuanya. 


Tq Shaklee for this amazing journey!!!









Comments

Popular Posts