PERFORMANCE DRINK


Minuman yang mampu menghilangkan dahaga & kekal bertenaga



Suka tak korang kalau puasa tapi tak rasa dahaga? Best tak bila puasa tapi korang tetap aktif macam biasa? Biasanya bila buka puasa je, air lah yang kita minum dulu, bergelas-gelas pulak tu😂 lepas tu tersandar kembung. Lebih2 lagi cuaca Malaysia yang panas terik sekarang. 



Bila puasa, cairan dalam tubuh kita berkurang kerana kurangnya pengambilan air. Tubuh badan akan mengalami dehidrasi, maka kita akan berasa pening, sembelit, dahaga, dan strok haba. Korang tahu kan betapa bahayanya strok haba yang boleh membawa maut?  Berapa banyak kes kematian yang telah berlaku akibat strok haba? Haa takut tak? 



Jangan risau, Performance Drink kan ada. Ianya minuman yang menyegarkan dan menghilangkan dahaga. Ia juga mengekalkan hidrasi tubuh dan memberi prestasi yang optimum. 


Kandungan

Sebenarnya, air dan elektrolite adalah komponen yang sangat penting bagi tubuh kita. Saat kita lahir, 75-80% badan kita terdiri dari air. Seiring usia, jumlah air semakin menurun apabila kita tua.


Cairan ditubuh kita terdiri daripada komponen-komponen sel, protein, gula, dan elektrolit. Elektrolit adalah ion atau garam mineral yang terdapat dalam cairan tubuh untuk membantu tubuh berfungsi dengan baik dan menjaganya tetap terhidrasi.


Performance Drink mengandungi komponen elektrolit berikut:-




Elektrolit berikut membantu tubuh kekal hidrasi dan bertenaga.



Istimewanya Performance Drink Shaklee ini ialah dengan proprietari OPTI-Lyte iaitu campuran elektrolit ditambah campuran unik karbohidrat untuk memberi tenaga segera dan berterusan disamping menyokong penghidratan optimum. 





Berikut adalah fakta nutrisi dalam setiap 28g (3 sudu besar PD). Cuba lihat  tenaga yang dibekalkan untuk setiap hidangan. Sangat tinggi, kan? Bagi setiap 100gm pula (lebih kurang 3x hidangan) iaitu 357Kcal. Fuh dah macam atlit Sukan Olimpik pergi dia...


Sebenarnya, Shaklee mengeluarkan Performance Drink ini adalah untuk menguasakan para atlit untuk mengejar impian mereka. Selain atlit, Angkasawan Nasa juga mengambil Performance Drink untuk menstabilkan kandungan air di dalam badan mereka sejurus mereka kembali ke bumi. Hebat, kan? bukan calang-calang orang yang minum PD ni tau..






Keistimewaaan Shaklee

1. Minuman hidrasi tulen - sebelum, semasa, dan selepas latihan

2. Penghilang dahaga - penyahhidratan merupakan penyebab utama kepada kelesuan dan     pencapaian yang kurang memberangsangkan terutamanya para atlit. Shaklee PD terbukti     secara klinikal menyokong tahap hidrasi berbanding air. Tambahan pula, PD mempunyai      lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding minuman tenaga    yang lain.

3. Terbukti secara klinikal - ujian makmal terhadap para atlet dengan cemerlang            
    menunjukkan yang PD dapat:- 

  • mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi
  • memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk kalsium dan magnesium
  • memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.

4. Jaminan ketulenan Shaklee - tidak mengandungi perasa, pewarna, pemanis atau sebarang bahan pengawet tiruan. 



Perbezaaan Shaklee & Minuman Isotonik lain 



Kenapa perlu pancit kalau korang boleh perform? Performance Drink, korang memang perform lah!!


Bulan ini PD datang dengan perisa Lemon-lime. Sangat sedap, menyegarkan, memberi tenaga lagi2 ketika puasa, dan paling penting, korang tak dahaga. Cubalah sendiri. Ada promo lagi..





Promo PD bulan ini sahaja.



Cepat dapatkan segera. Stok sangat-sangat terhad. Habes, habes.


Nak try PD? Contact me - 010-225 7990














Comments

Popular Posts